Kan jag få sova?

Igår när jag kröpner i sängen känndes det verkligen skönt, och huvudet skrek efter sömn... Men inte kan man somna för det :S. Jag låg som vanligt och vred å vände på mig. Jag vågade inte ta sömntabletterna just fört att man ska ta dom den dagen man inte har något inplanerat, så det får bli till helgen eller så.

Jag vaknade vid 5 tiden men låg kvar i sängen och slappnade av tills klockan halv8 tiden.
Men jag vill bara kunna sova och slappna av, vakna pigg och glad. Självklart sover jag men det är max 2-4 timmar, 4 så är jag otroligt glad och pigg dagen efter.

Och mat fronten går inte så bra, inte ätit något än men klockan är bara halv 12 så.
Mår fortfarande illa från att jag åt dom där köttbullarna igår. Hursch!

En sak förstår jag inte, många säger att man får skylla sig själv när man inte äter osv.. Men det är samma sak som att säga till någon att den får skylla sig själv att den är magsjuk, ont i halsen, huvudverk eller ja den får skylla sig själv att den blivit sjuk. Och så är det inte. Man kan inte hjälpa att man är sjuk och precis så är det även med sjukdommar som ätstörningar, anorexia, bullemi, hetsäta, fetma m.m det är beteenden som man inte kan rå för.

Jag menar inte att någon av mina läsare har sagt det men hört det av folk runt mig och vänners vänner osv. Och jag förstår inte hur dom tänker.

Skrivar snart igen.

Pussen på er!



Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

sv Jag går dessutom på Unga Funktionshindrade, så man skulle ju kunna tycka att de kan ha lite förståelse att man inte kan jobba (och gå in i väggen) direkt.

2010-09-01 @ 12:58:49
URL: http://tjelsi.com
Postat av: LIENE

man kan inte skylla sig själv för något som man irriterar sig på ju:/ liksom sjukdom. Så jag är på din sida:)

2010-09-04 @ 14:21:24
URL: http://lienesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0