Jobbigt!

Jag går just nu runnt och är hyfsat glad och pigg, det är i alla fall det folk ser hos mig.
Men min insida är kvar på nästan precis samma plan, ledsen,vilsen,hatisk osv..
Tänk om jag verkligen kunde må så som folk säger och ser mig...
Insidan svider.

Jag vet inte hur många kommentarer jag fått som låter i någon form av:
"hå så glad och pigg du är nu"
"vad härligt att se dig så glad igen"
"Man ser att du mår bättre"

Listan är lång, men jag undrar, är det absolut INGEN som ser hur jag faktiskt mår?..
Nej det verkar inte så, bara för att jag har mått så fruktansvärt dåligt och märkt att
folk då bara klagar, så jag döljer precis allt!

Det ingen ABSOLUT INGEN vet är att det dom ser är bara en fasad.

Tillbaka på ruta 1...
Jaa, det är så att jag fått veta av min mamma att redan när jag va ca 4-5 år sa folk till henne..
"hå vilken kaxig liten självsäker flicka du har".. Mamma svarar:
"Det är bara en fasad, på insidan är hon lite mer osäker och försiktig"


Men nu är jag stor och alla tror att det dom ser med ögonen är sanningen.
Jag ahr alltid varit bra på att ljuga och luras, gör det absolut inte om det
inte verkligen är nödvändigt! Känner mig bara lite ensam och förvirrad.

Jag är kanske inte sjuk, men det känns viktigt för mig att få veta vad som är fel på mig.
Alla tror att jag bara är så perfekt och underbar, men jag ser, känner, hör på mig själv och vet hur jag själv fungerar. Varför, varför finns det ingen som ser eller förstår?

Tankar som irriterar mig, bara tvungen att skriva ner.



Kommentarer
Postat av: Carolina [fotograf]

Alltid skönt att skriva ner sånna tankar!



GLAD VALBORG ♥ Läs gärna min konversation med en mysko man på biblioteket i senaste inlägget! ♥ ♥ ♥

2010-04-30 @ 13:45:34
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: LIENE

Känner igen det där. Att folk ser en som stark fast man känner sig annorlunda inombords. En nära känner sig så nu med. Men det är väl ändå starkt att kunna visa sig glad? Man får tänka så. Man är stark på något sätt iaf. och att människor bekräftar det är ju också för att de vill se dig glad, så som du är utsidan. Ibland kan det väl ge bra effekt men ofta blir det bara jobbigt för att de inte ser riktiga sanningen. Men jag är säker på att ingen vill trycka dig ner med de orden, tänk att de vill se dig glad istället:)

2010-05-01 @ 09:28:04
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: Den är kanske inte så tråkig, jag vill alltid ge andra stöd dessutom:) för jag vet att när väl en person behöver hjälp får den ingen så jag bara kan inte vända ryggen åt.

Ja konstigt, för nån måste ju nästan sagt att du hade en sån blogg, hmm.

2010-05-02 @ 08:53:19
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0