Så känner jag.

Tänker att hela tiden känna dig minder värd, mindre snygg sov än alla andra. Där har ni mig. Det känns som att jag aldrig räcker till för någon. Sviker vänner (känns det som), jobbar mindre än jag borde, för att jag inte orkar (lat mask!), känner mig tjatig på pojkvännen, känns som att jag bara förstör här hemma.. Sårar och gör nära o kära oroliga. Vad är det för fel på min "lilla"-största musklen (huvudet) ??

Tänk om någon kunde förklara det... Förut vägde jag mig 24/7, lika så med spegeln och kameran. Nu är jag rädd. Rädd för att jag känner att kroppen börjar få mer (aldeles för mycket) fett. Jag vet hur min kropp känns, behöver inte se eller väga den för att veta att jag gått upp. Sen är det frågan om hur mycket - ett hg eller 100 kg.. men jag bara vet. 

Snälla varför kan inte jag känna mig vacker, perfekt, söt, snygg eller bara känna att jag har ett fint liv och borde vända tillbaka till "rätt" väg innan jag går vilse på "fel". Jag behöver en strikt karta och kompass för att klara av det. Frågan är, vem vad, hur är just min karta och kompass? 



Jag vill känna att jag är en av alla. Att jag också är en människa som har rätten till glädje, lycka och framför allt att jag duger för de andra... 


Kram på er <3

  


Kommentarer
Postat av: juliettte

fin blogg! : )

2009-09-01 @ 17:41:50
URL: http://juliettes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag blir så jävla förbannad.visst,detta handlar kanske inte just om ditt inlägg...

Men att Kissie sitter och skriver en MASSA kränkaden saker till allt och alla

på sin patetiska blogg är någonting som flera inte borde respektera.Det dära

beteandet är så himmla onödigt.Jag läste en blogg för några dagar sedan

som är så jäkal bra!! Den handlar om verkligen vettiga saker.. ( Det är en läsare

som skickar detta ) Hon som skriver den har full upp med bloggen..

Hon gör egna interjuver med läsare,går själv på ingerjuver (pga bloggen ) och har fått mycket uppmerkasmhet den senaste tiden takc vare sin blogg ..Denna blogg handlar om Självkännsla och självförtroande . Jag Ville bara tipsa om den,eftersom vi behöver en sånhära blogg.Hon kommer gå om kissie,det är de flera som tror. Hoppas bara de,för de kissie gör är inte okej



bloggen heter ialf http://jjuno.blogg.se

2009-09-01 @ 19:43:41
Postat av: LIENE

du måste börja med att arbeta med idn insida, att inte känan skuld, dåligt samvete, tänka dåligt om din personlighet först och främst, förstår du? jag tror anorexia beror inte bara på hur en ser ut. Jag brukar säga att insidan speglar sig på utsidan och så är det ju, om man är nöjd med sin isida skulle man också vara nöjd med sin utsida?

2009-09-05 @ 10:19:29
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0