Ringde jobbet.. och lite annat.

I går va det den dagen chefen hade bett mig ringa angående mina tider. Jag tänkte då att de är bäst att ringa in när dem öppnar, och att det är kanske inte så illa som jag har tagit det.

chefen svarar
Jag - "Ja hej det är jag" (sa mitt namn)

Chefen - "Jahh just-ja" säger hon med en nedstämd ton och suckar. "vänta så ska jag koppla in på kontoret"
Jag sitter nu och typ skakar och känner mig väldigt dålig.
 
Chefen - "Ja, det vart ju väldigt struligt där i fredas och jag upplever att du ofta är sjuk. Du måste ta mera ansvar och just nu så klarar jag mig med min ordenarie personal"

Jag - " Ja men jag va sjuk, mådde illa och kände mig yr och det har med magen och göra" Jag har självklart inte sagt något om min ät-störning.

Chefen - "Jag vet om att du har problem med magen, hur mår du idag?"
(varför i helvete frågar hon det??)

Jag - "Jo idag mår jag mycket bättre. Och jag vill verkligen jobba."

Chefen - "Okej, men vi gör så att jag ringer dig och stämmer av dagen innan att du verkligen kan jobba. Jag vill också att du ska jobba."
(det sista va ju verkligen idiotiskt sakt!)

Jag - "Okej, så.. ska jag komma in i veckan och jobba?"

Chefen - "Nej, jag har min ordenarie personal"

Jag - "Okej, men hur gör vi vid jul? ska jag jobba då eller ska jag stryka dem?"

Chefen - "Du kan ju strycka dem, efter som att du bara är tim-anställd och vi har inte skrivit några kontrakt eller så"

Jag - "Jaha okej"

Chefen - "Ja, jag ringer dig. Vi säger så"


Vilket jävla samtal. Hon är ju verkligen knäpp! Jag visar väl ett intresse när jag ringer som hon sa att jag kunde göra?. sen har jag bara varit sjuk ca 2 gånger från hennes butik och gick tidigare engång. Oj vad mycket! Vi växladelite mer än de där.. men det är de jag minns bäst. Är det bara jag, eller är hon knäpp och elak?

Jag mådde verkligen jätte dåligt hela dagen. Var skulle jag nu få pengar i från, jobbar ju lite här och där men det är hon som brukar behöva mycket hjälp...


Jag åkte till centrum och kollade efter skor och väska.. Igen. Hittade en ganska söt väska, men den va helt svart och efter som att jackan är svart, mina skor är svarta då en svart väska känns för svart.. Eller?. Sen åkte jag hem och bytte om lite. Fick i mig en macka och sen bar det av mot stan. Mötte min kompis vid slussen. Vi åkte in till hötorget och köpte bio biljetterna, prinsessa.

Klockan va nu ca 4 och bion började vid sex. Jag hittade 2 par skor, ett par lite finare som jag kan ha i stan och lite så och sen ett par som jag kan ha när jag är ute med hundarna och här hemma. Totalt fick jag betala 471 kr.. för TVÅ par :) känndes väldigt lagom nu när min ekonomi inte är den bästa :/.

Sen ville hon äta, hon tog donken ^^. Jag själv va fortfarande mätt efter min macka så vi satt och snacka en massa.  Hon har fått mer jobb på sitt jobb, verkligen glad för hennes skull. Det är jag absolut! :). Så där satt vi, en som fått mer jobb och en som fått mindre jobb.

Filmen va bra, rörande men verkligen bra budskap!

Nej nu måste jag ut med hundarna.

Puss Puss<3


Kommentarer
Postat av: LIENE

sv: det är bra att du försöker att se hur det är i deras situation:) jag hoppas de gör samma sak angående din situation, det kanske är svårare för dom, eller vad vet jag.

Skönt att gratulationen värmde:)

och tack du! Du är alltid så snäll när du skriver till mig:D



Låter som en jobbig samtal. Självklart vill hon ju att du ska jobba eftersom hon är chef, men hon vet säkert inte hur svårt det är för dig.

2009-09-29 @ 22:06:06
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0