Igår, idag och nu..

Igår va det drama.. Min storasyster lånade pappas busskort. Hon åkte sitt pendeltåg som vanligt, men så blir det kontroll. Då hon har reduserat busskort, vilket är fel. Då hon säger mitt person nummer men kommer inte i håg mina sista siffror. Så dem tar busskortet och ger henne böter på 1.200 kr och skriver under med mitt namn.

Det visa sig att där pappa köpte busskortet, dem gav honom ett reduserat fast han betalade för fullt pris. Så klart betalade han kontant och har inte kvittot kvar så där sket sig det, att få pengar tillbaka.

Men min storasyster kollade på nätet och om jag köper ett buss kort i början av sep som då gäller till oktober, jag fyller 20 i mitten av sep så jag ska alltså inte ha någon böter överhuvudtaget! - Vilka IDIOTER! folk borde lära sig vad som gäller innan dem skriver ut böter lappar..

Så på måndag ska jag åka till ingenstans (eller vad det nu heter) och hämta ut busskortet + att jag ska skriva ut och stryka under villkoren från deras hemsida! - Här ska inga 1.200 in till dom inte!

Idag var det KAOS.. I dag vaknade jag vid så där sex/sju tiden (vaknade innan men tände lampan och gick upp nu). och tog en dusch. Jag kollade upp i går hur jag tar mig till fältöversten, jag blir så sjukt stressad om jag inte vet exakt att jag hittar (när det gäller jobb och vara i tid, annars kan man inprovisera). Gick till bussen åkte med t-banan bytte t-bana till röda för att gå av vid karlaplan.. Plötsligt hör jag att dem säger att tunnelbanan kommer att ställas om till stadion och där står ersättnings bussar.
Jag blir så sjukt snurrig så jag går av vid stadion och ringer mamma. Det sluta med att jag frågade i luckan. Han sa "Jag tror du ska upp där, och där tror jag att de står en buss" mummlandes.. men jag åkte upp där jag tyckte att han pekade. Där stod folk och en buss.

När jag kom på bussen frågade jag om han verkligen kör till karlaplan, för att vara 100 på det. Då jag får svaret "Jaa, det är klart" surt och irriterat. Jag sitter och väntar på att han ska ropa upp karlaplan eller att de ska komma på bussens "text-ruta" - men varken texten ändras, vet inte hur många gånger jag läste "Ersättnings buss röda linijen" Plötsligt hör jag busschafören prata "Någon skulle väl av vid karlaplan?, det här är en buss! Man måste plinga när man ska av! Nu får jag köra ett extra varv i rondellen!" Fy vad sur och besviken jag vart!

Jag är alltid så trevlig mot allt och alla så träffar jag bara på så otrevliga människor. Han kunde väl förstå att jag inte hittar när jag frågar efter stationen?. Men jag trodde faktiskt att han skulle säga alla stationer eller att de skulle komma upp på texten. Men jag kom prick i tid till jobbet.

På jobbet... Va det människor precis överallt helatiden! Jag han ta lunch 10 min, då jag slängde i mig 4 dl yoghurt med 2 dl flingor. Sen va det bara att kuta hit och dit, hämta det, kolla efter det, hjälpa den, fixa si, fixa så.. Ja det var som om det var in för jul-afton eller jul-rea! Helt KAOS!. Men det fick dagen att gå fort så det känndes skönt :).

Nu.. Sitter jag här och har tagit en kopp te. Försöker andas ut och bara slappa. Var ett ganska långt inlägg, men hoppas ni orkar läsa :)

Slutar med: EN SÅN DAG!!


Puss Puss<3



Kommentarer
Postat av: Mathilda

Fin blogg :)

Haft en bra dag? :)

2009-10-04 @ 14:15:52
URL: http://mathilda.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: låter kul faktiskt, alltså jobbet:)

tack!



Låter verkligen som en kaotisk dag, men såna finns det med.



har du tänk på att skriva bok nån gång? Jag tycker du skriver bra:)

2009-10-04 @ 19:13:01
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Sv: Okej :) Gott med bullar, skulle också bakat bullar men har inte hunnit. Har i stort sett bara pluggat och varit ute och gått idag.

2009-10-04 @ 21:01:25
URL: http://mathilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0