Örebro dagarna.

Dit resan: Tågresan dit gick väldigt bra, de ända bökiga va att jag hade råkat boka med ett byte :/. Högtalarna i tåget funkade knappt så jag hörde inte va dom sa. Jag hoppade av tåget och fick ta mig till Info och fråga damen som satt där.. Hon va jätte otrevlig utan andledning, hon sa "Ja du ska till perång 3 och dit är det långt och du har 5 min på dig så det är bäst att du skyndar dig." Jag fixar till väskan som jag hade hängades över ena axen och tar ett stadigt grepp om kryckorna för att göra mig "redo" . "Ja men stå inte här och slöa, du missar ju tåget snart". Jag gav henne en lite sur blick och började hoppa iväg. Vägra fråga om jag ville ha hjälp eller så.

På vägen bort möter jag en jätte snäll kille som hjälper mig att visa vägen och hjälper mig på de nya tåget, jag skämmdes lite, väldigt mycket men han verkade inte tyck att jag va konstig eller så.

Väl framme så möter jag min kompis och hoppar fort fram till henne och ger henne en kram, hälsade på hennes killkompis som stod bredvid henne. Vi rörde oss mot stan och skulle möta en av hennes tjejkompisar och äte lunch med henne (Magen värkte). Dom två beställde pasta och min kompis tvingade mig att köpa något, vart en sallads macka med groft bröd och jag fick i alla fall i mig 3-4 tuggor :).

Sen rörde vi oss mot hennes lägenhet (elev hem) för att lämna min väska och så. Vi gick senare på kvällen till Ica för att hon ville ha en Pizza och jag köpte en liten sallad. Sen kom det roligaste av allt... Festen på stranden. Jag hoppade och hoppade och hoppade.. Det tog mer än 20 min dit och de va rena rama teräng banan, men framkom jag. Vi satte oss vid en bänk och väntade på dem andra. Under tiden kommer två äldre män på två moppar. Efter en stund ser jag att dem häller ut en tjejs vin. Då vi ställde oss mer för oss själva. Oss kollade dem inte! YEY :D. 

De va jätte mysigt fast än att jag satt på en och samma plats nästan hela tiden, efter som att kryckorna sjunker i sanden. Men de va jätte härliga människor som inte gav mig konstiga blickar eller så, jag kände mig som en av dem. Den kännslan va sjukt längesen jag kännde. Grillade och drack vid elden <3 I will go back to that! <3. 
Vi kom hem vid 1 tiden och det va väldigt skönt för mitt knä började verka.

Lördag: Vaknade jag vid 6 och min kompis vid halv 9. Jag gick upp och duschade. I dag va jag jätt närvös efter som att mötet väntade. Vi hade mötet ute i solen och det tog ca 3 timmar men de gick väldigt bra. Jag tog bussen tillbaka till Järntorget och mötte alla dem andra där. Vi åkte hem till en tjej somfyllde år. Grillade kyckling korv och lite så. Efter de så va det tänkt att vi alla skulle till en festival som va där. Men jag va helt slut så vi åkte till boendet och vilade, packade. Sen kom en av personalen och frågade om vi ville baka kladdkaka med honom. Det gjorde vi :) Det va jätte kul. Jag och min kompis skrattade väldigt mycket medans dem två killarna från personalen "bråkade" mer retade varandra.

Jag åt faktiskt en liten bit av kladdisen och den va grymt god, jag som tvingade dem att ta mer kakao än vad det står ^^. Så den vart perfekt + att jag ville ta ut den när den förtfarande va liite smällt. Sen vart det ett "tjat" om "Skyll på stockholmaren".. "Det va stockholmaren". Lite roligt så jag fnittrade till. Vi satt i ett sälskaps rum/kök i en stoor soffa och kollade på narnija 2 (jag har inte äns sett 1:an) Läst 1 och ½ bok.
Efter filmen gick vi och fixa det sista och sen la vi oss.

Söndag: Vi åkte hem och min kompis fick det väldigt kämmpigt efter som att jag inte kunde bära min väska pga att jag inte kunde ha jackan på mig så den låg i väskan. Nu är jag hemma, och vill tillbaka.

Självklart hände det en massa mer men såg nu att det vart väldigt långt inlägg. Men jag har haft det otroligt roligt och bra, jag älskar örebro man är så välkommen och alla va så trevliga och frammåt.

Nu ska jag sitta med ute och fika med familjen + mormor som är här.. Mors dag idag jue ;).

Hörs senare :).

Kram på er alla, kommentera och jag svarar.



Kommentarer
Postat av: Carolina

Åh vad mys ni verkar ha haft :)



Nu ligger historien om min pinsamma väsksituation uppe igen efter många önskningar :)

2009-05-31 @ 19:15:02
URL: http://caroflina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0