Möte.

Idag tog jag mig som sagt till skolan och komi tid men de va bara raka spåret till smatalet med skolsyster. Började med att smörja in knät och fråga om min medicenering angående knät, hon förbjöd mig att äta dem. För dem ska man ta en timme innan man äter ordeklig måltid mat. Biverkningarna för medecinen är att man kan få int i magen så hela mitt mag system skulle kolapsa (tur att jag tablett vägrade in för mina föräldrar). Jag har tagit huvudverks tablett två gånger i mitt liv hatar verkligen sånnt.

Men sen kom vi in på att jag inte kan gå till henne längre efter som att jag slutar nu. Vilket jag nästan gråter över för att hon är den bästa personen jag haft att prata med, vet inte hur många olika jag har gått till men inte kännt att vi passar. Hon är verkligen en rolig typ som får mig att skratta trotts att vi snackar om hur jag tänker.

Men hon visste en jätte bra tjej som hon känner lite halft. Så på fredag den 5 ska jag dit, hon ska ta blod värde och ev mäta och väga mig (Jag är livrädd) Så nu vågar jag knappt äta det jag brukar få i mig för att jag är rädd att hon inte tycker att jag ser sjuk ut. Men det är antagligen bara något jag fått för mig. Men eventuellt så ska jag träffa henne 2-3 gånger innan hon gör prover och allt det där för att få en inblick på hur min vardag ser ut, min bardom och hur jag tycker och tänker om mig själv och andra. Sjukt närvös!

Men jag vet själv att hur hemskt, läskigt, obehagligt eller avskyvärt jag än tycker att det är så hjälper jag mig själv på något vis, genom att ta mig dit och ge den människan en chans.

Det sista hon sa innan jag gick i dag var:
"Tyck inte illa om dig själv, du har en fruktansvärt fantastisk utsrålning
och jag tycker synd om dem som inte får chansen att lära känna dig. Lycka till i framtiden"


Jag log och tog upp min knytnäve för munnen och fnittrade till, jag vet att hon förstod mina tankar. Gav henne en kram och sa att hon är en helt fantastisk skol sköterska.
Det känndes hemskt att lämna henne. 

Såg nu att det vart ett ganska långt in lägg men det jag ätit idag är ca 1 decliter yogurt och ca en halv macka. Hoppas ni haft en fin fin dag :)
KRAM på er SÖTA läsare <3


Kommentarer
Postat av: eantonia

bra skrivit! intressant att läsa:)

2009-05-27 @ 23:42:19
URL: http://eantonia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0