Tras-flickan


En  Trasdocka som någon plockar upp ibland, men endå så går dockan sönder mer och mer. Insidan, som är fylld med bommul, rivs ut lite då och då. Det händer att någon tar en tråd och nål för att sy ihop de små trasiga hålen här och där. Men dockan känner sig trasig och övergiven när den ligger nerslängd i ett dike...
/ Så jag känner mig lite då och då

 
Nej urs nu vart jag helt förstörd... Jag måste nog tyvärr sluta läsa och spana på andras bloggar. Jag hittar bara fler fel på mig, men inte bara på mig utan nu har jag börjat "se" hur bra och mysigt alla andra har det. Känns som att jag inte riktigt lever livet.. Försöker men se hur bra det gått..? Nej, visst många säger att ja blir söt på bilder och att jag är jätte-sjukt smal.. Men jag själv tycker att bilderna kan bli okej, men att det inte riktigt är jag på bilden. Tjejen på bilden är ganska söt smal och har okej fint hår.. Men i verkligheten ser det värre ut. Som om någon mixatmedbilden och gjort den bättre.

Jag läste precis en tjejs blogg och hennes midsommar va nog den perfektaste jag läst om, (finns nog fler av er som hade det så). Hon va med sin pojkvänn och massa vänner solen sken på dem och de va härligt fina bilder! Hennes hår hade dessutom växt jätte mycket (följt hennes blogg ett väldigt bra tag) medans mitt inte växt alls typ och blivit missfärgat och helt förstört!!

Snälla ge mig en ny kropps-form och ett nytt utseende!


Jag har haft tre ½ underbara dagar och kvällar, då jag bara har njutit och ingen har brytt sig hur jag ser ut eller hur jag betätt mig.. Men så klart ska det vända nu :(. Va hos psykologen igår, men som vanligt pratar vi bara en massa om hur och vad jag ska äta. Jag måste börja prata (igen) om hur jag faktiskt känner mig. Jag vill inte ha alla dessa tankar och missnöjen om mig själv och mitt liv.  - Jag vill kunna vara lycklig

Jag har dessutom hakatupp mig på allt det min pojkvänn sa förut, jag kan inte släppa det. Jag vågar inte längre fråga om han vill ses. Vi ska iof åka på lördag till en ö, vilket inte känns så jätte bra just nu. Jag skulle vilja se hur långtid det tog innan han frågade om vi kunde ses eller att han saknade mig. Herre-gud!!, jag våge inte äns säga till min pojkvänn att jag saknar honom :S - Jag är så rädd, Rädd för mig själv, rädd att bli lämnad och övergiven,rädd för mina egna tankar!

Jag vill vara glad och nöjd med mig själv, framför allt vill jag ha mitt blonda hår tillbaka!



Puss Puss <3




Kommentarer
Postat av: LIENE

Bra jämförele det med dockan, men jag vet en bättre, som handlar om en sedel, att den kan bli sliten och trasig men den har ändå samma värde, det är så med oss människor, inte bara ytan som spelar nån roll, utan helheten och tanken bakom varje personlighet som finns.

och om du vill ha en ny kroppsform och nytt utseende se till att ta hand om den bra, för redan då kommer det synas, ja kanske du inte kommer se men kanske på ditt hår iaf:)

och jag tror inte någon är riktigt lycklig i denna värd, så va inte avis (hittar inte bättre ord) på andra bara för att de verkar ha det perfekt. Många tror att mitt liv är perfekt när de läser min blogg men det är bara ytan av ett djupt hav om man jämför. Så ingens liv är perfekt, men man får göra det bästa utav allt.

2009-06-30 @ 19:57:12
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: glad att du tyckte den blivit fin, alltså designen:D

2009-07-01 @ 09:34:27
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Elis

Hej!

Jag är en kille på 15 år som ska bli pappa.

Spana in min blogg stockholmselis.blogg.se om du vill veta mer :D

2009-07-02 @ 20:19:13
URL: http://stockholmselis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0