Hemsk, hjälp mig.

Nu är klockan 01:49 och jag kan verkligen inte sova. Jag tänker alldeles för mycket. Jag tänker på mitt ex flickvänn, hon och jag vart vänner, vi snacka på facebook och msn i ca ett halvår eller mer. Plötsligt säger hon att vi inte kan prata mer eller så utan hon vill säga upp kontakten helt (tydligen har mitt ex förbjudit henne). Jag frågade vad hon ville men det spelade ingen roll för hon ville inte såra honom. Jag hade precis mailat henne om att jag va så glad över att jag kunde vända mig till henne när det gäller mina mat problem osv. Jag kände mig hemsk.

Att jag berättade för henne och då hon sa, "Jag hade tänkt säga upp kontakten tidigare men när jag läste ditt mail så vart det mycket svårare att ta farväl, om du förstår vad jag menar"...

Jag själv har grymt-jätte-mega svårt att ta farväl till människor överhuvudtaget, så jag vart väldigt väldigt besviken och ledsen men det berättade jag inte för henne. Hon har också en blogg och jag har faktiskt inte varit inne på den någonting efter att hon sa farväl. Förän nu.. vet inte vad som flög i mig men ja gick in på hennes blogg och självklart hade hon en bild på mitt ex  och nu kan jag bara inte sluta tänka.. Jag känner mig hemsk!!

Jag älskar min pojkvän mer än något annat (jag gjorde trotts allt slut med mitt ex för att gå till killen som va min första riktiga kärlek när jag va 15år) det gör jag verkligen.. finns inte ord till min kärlek till honom. Men som sagt så kan jag bara inte släppa människor hur som, jag läser tex mitt ex storasysters blogg... Jag måste verligen vara hemsk! Jag måste sluta med det, eller?

Vad tror ni? känns som att jag bara gör det värre för mig själv när jag går in och läser hur dem har det. Jag och mitt ex s flickvänn är så sjukt lika på så många sätt och vis att jag tror att han ser mig i henne. För hon berättade att han sa i början när dem träffades så sa han ofta "Så där sa mitt ex".. "så där gjorde mitt ex också".. mycket sånna saker hade han sagt till henne. Plus att han sa att jag är en väldigt speciell person för att jag alltid är så himmla snäll och omtänksam och det sa han även när vi sagt hejdå (vi gjorde slut)

Men jag skulle vilja veta om dem någonsin tänker på mig längre eller om dem gått vidare och skiter helt och hållet i mig.
Jag borde inte ligga och undra en massa saker om två människor som är taskiga mot mig. Men det är det här som snurrar i mitt huvudet just nu... Men nu ska jag sluta skriva innan jag tröttar ut dig, och får dig att kanske tänka förmycket... Men snälla hjälp mig, är det bara jag som tänker och undrar om sådanna här saker?

Jag känner migfruktansvärt hemsk för att jag är som jag är..
Varför kan inte jag släppa människor och gå vidare som alla andra? :'(


Hoppas ni alla sover gott<3




Kommentarer
Postat av: Angelica

vad jobbigt :(

2009-06-01 @ 02:58:40
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: Natta

:) okej

2009-06-01 @ 12:14:34
URL: http://natalies.se
Postat av: Erika

sv: haha okej, är jag verkligen så lik henne? :P

2009-06-01 @ 16:13:17
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: TOVE GUSTAFSSON

SV: TACK så mycket! :D fin blogg!

2009-06-01 @ 16:44:41
URL: http://tovegustafsson.blogg.se/
Postat av: Carolina

Nu ska jag skriva några ord kring ditt inlägg. Du är inte hemsk. Människan fungerar såhär. Har man släppt in någon i livet så vill man inte låta den personen gå. Jag kan inte släppa mitt ex, men han vill släppa mig (vilket han nog innerst inne inte kan). Har man älskat någon så blir det såhär.



Den som älskat kan ej glömma.

Den som glömt ej älskat har.

Den som älskade men glömde,

visste ej vad kärlek var.



Det gör ont. Sjukt ont. Tiden läker det, men för mig är det 4 månader sedan och jag gråter än. Man får lära sig leva med att vissa personer vill bli släppta. Det du kan göra är bara att visa tillbaka att du fortfarande bryr dig, och att dom finns i dina tankar varesig dom vill det eller inte. Sedan får man försöka låta det vara.



Läs inte bloggar om dom, kolla inte på bilder med dom, försök att inte stöta på dom (vilker inte är enkelt). Det känns bättre. Visst, det kommer att rivas upp många gånger, men efter hand att tiden går så förändras allt. Jag lovar.



Ok, jag låter som jag är full eller kommer från mentalsjukhuset i denna kommentaren haha, men jag hoppas jag fick fram något :)

2009-06-01 @ 17:23:02
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: Diana

Superfin blogg <3

Ska vi följa varandras bloggar på blogglovin?:)

2009-06-01 @ 18:28:43
URL: http://picturesinmyhand.blogg.se/
Postat av: Erika

sv: haha okej ^^

2009-06-01 @ 20:45:12
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Micaela

Du är inte hemsk, absolut inte! Du är precis som alla andra. Vi tänker alla tankar vi inte borde när vi som minst behöver det. Det är svårt att släppa taget om någon, speciellt om någon man älskar heller har älskat. Jag vet att det är oerhört svårt och jobbigt men du måste försöka.



Försök att ta hand om dig själv i första hand! Det är det viktigaste. Att du ska må bra. Att du kollar deras bloggar gör nog inte saken bättre. Gör saker för dig själv och låt bli att tänka på dom allt för mycket.

Jag vet att det är svårt, ibland omöjligt. Men ju längre tiden går desto lättare kommer det bli, jag lovar!



Hoppas att allt löser sig för dig. Kram!

2009-06-01 @ 22:02:39
URL: http://micaelaaas.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: tack, så glad jag blev av dina kommentarer:D



du kanske tar mer tid på dig att gå vidare. Men det kanske är bäst att du slutar kolla upp hur de har det och så, fast ag tror det är en naturlig reaktion att göra så för man bryr sig fortfarande.

2009-06-02 @ 06:40:19
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0