Nya mötet.

I natt kunde jag omöjligt sova, jag låg och bara tänkte på den nya psykologen jag skulle till idag. Mamma åkte med mig och vi plingade på dörren in till avdelningen, jag trodde jag skulle spy. Massa tankar snurrade men plötsligt så öppnas dörren av en ganska kort söt kvinna. Hon lät väldigt glad och possitiv.. Jag hoppades på att det var henne som jag skulle träffa.

För en gångs skull så var det så. Mamma fick vänta utan för medans vi gick in i ett litet gulligt rum med två fortöljer och ett skrivbord med en kontors stol till. Jag satte mig i den högra grå-blåa fortöljen. Vi började med att prata om vart jag varit innan, vad jag har problem med (villket hon var medveten om innan) och sedan vad jag vill få ut av det här.

Det va bådde skönt och jobbigt att berätta alla tankar och så. En mening som måste låt väldigt konstigt i en "normal"människas öron är en av alla som jag nämde för henne.. "Jag vill kuna vara en i mängden, kunna äta normalt utan att känna mig tjock. Det vill jag verkligen men jag vill inte gå upp i vikt".
Tydligen va det väldigt vanlig mening bland ungdomar som har ät-störningar. så jag behövde inte känna mig helt dum. Hon berättade för mig att de lilla jag äter, en start är att äta det gånger 6 per dag :O.. Jag fick en chock, hur ska jag klara av att äta sex gånger om dagen :S. Men jag har lovat att försöka.

I slutet fick mamma komma in en stund och vara delaktig, det känndes lite konstigt men endå okej. Mamma vet tex inte om att jag har storlek 25 i jeans. Jag är 19 år och är ca 174 lång då det är mera normalt att ha storlek 28-31. 24-25 är för 14åringar förklarade hon. Mamma fick nog en liten chock efter som att sist vi var och handla jeans (vilket var VÄLDIGT länge sen) då hade jag 28 ca. och sen har jag mellan 32-36 i tröjor vilket hon också sa är rena rama små-ungdoms kläder.
Innan vi sa hejdå så bestämde vi en ny tid och att jag och mamma ska tillsammans fylla i en blankett till stockholms center för ätstörningar.. LÄSKIGT!

Nej nu orkar jag inte skriva, är helt slut. Men skriver mer i morgon om jag hinner är bortrest fre till mån.

Tack tack tack till alla läsare!
Puss och kram, ha en super fin helg<3



Kommentarer
Postat av: Erica

Fin blogg du har! :)



Haft en bra dag?

2009-06-05 @ 19:25:22
URL: http://ericasmelody.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: du behöver inte förklara det, det är okej:)



At äta 6 gånger under dagen är mycket, alla äter inte ens 4 gånger om dagen som äter kanske bara 3-4 gånger för de inte hinner. Men att äta ofta är bra för ämnesomsättningen nog.

2009-06-06 @ 11:32:02
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0