Sös - Söder sjukhuset.

Ja ni vet alla vad sös står för. I går var ja med en vän som fick ta hand om en väldigt irriterad och surt mig. jag visade min starka fasad hela dagen och kvällen fast än att mitt hjärta gjorde så fruktansvärt ont, jag ville bara ut och springa fort så jag sedan faller i hop och skriker.. men jag höll allt inom mig utom vissa saker som kom i ord och menings format flera gånger om + att jag va ganska sur och grinig hela dagen/kvällen. Min pojkvän hörde inte av sig och inte gjort de på två dagar - då jag mår väldigt dåligt. Jag o min kompis åkte förbi min pojkvän och hämtade mina mediciner som jag glömt där, han va inte hemma. Tur de och skönt att min vän var med. 

Vi åkte sedan hem till henne åt minimalt med sallad och sen myste vi till en jätte gullig film. Klockan började närma sig tio tiden (tror jag). Då min mamma ringer och frågar när jag kommer hem. Jag undrade lite varför hon frågade det men inget jag ifråga-satte. Då hon berättar att min lillasyster måste in till akuten för att hon har så fruktansvärt ont i magen så att hon endast kan ligga rak, inte äns böja upp benen. Jag la på telefonen och la händerna för ögonen och la mig på golvet och tårarna bararan och ran. Jag sa till min vän att jag nästan bara väntat på att de ska hända något med henne, den människan som är min andra halva. min vän tröstade mig men jag va lite mer att jag ville få bort tårarna och resa på mig.. men min vän höll mig i famnen och försökte få mig lugn och att även om man är stark och kan ta mycket så finns det även gränser där. Jag och min vän skyndade oss hem till mig när jag va lugnare.

Jag kramade om min lillasyster hårt och länge när jag kom hem, de va på g ut i bilen så mötte henne vidytter dörren då båda två började gråta. Jag åkte med in och satt med henne på alla koller och så. Hon fick sova kvar så vi sms:ade hela "natten" jag och mamma va hemma vid två halv tre på natten. Sen vid åtta i morse åkte vi in och hälsade på för o sevad läkarna sagt och så. Nu ska jag sova lite, försöka i alla fall så att jag orkar jobba ikväll.

Min lillasyster fick så ont i magen att hon endast kunde ligga rak lång, hon fick en alvedon hemma och den fick ner smärtan men inte febern. På sjukhuset gick de väldigt fort in, kanyl och så med blodprov de va när vi väntade på läkaren som det tog ca 2 timmar. Då hon fick 2 tabletter en alvedon och en som va jätte stark.. Lika dant där,endast smärtan försvann då men icke febern villket de dtyckte va ytterst ovanligt och konstigt. Så skulle hon få göra en gyn undersökning... Men pga vissa saker så tyckte dem att de räkte med ett ultra ljud, villket min syster verkligen gav en lättnad.

Altt kommer på en gång, själv har jag ont i magen och fryser pga oro och lite sömn + vetska.

igår åt jag: Frukost vid 11, en macka och yoghurt
Lunch ?? inget!!
Middag: Liiite sallad med en grov macka som va hem bakad och jätte nyttig.
sen åt jag liiiiite cohklad till filmen men fick spy kännsla väldigt fort.


Ska vila nu... Puss Puss




Kommentarer
Postat av: LIENE

Hoppas allt är bra med dins yster nu och med dig med.

Styrkekram

2009-07-29 @ 12:04:03
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: okej, det var lågt:/

men du hade iaf en vän nu:)

2009-07-29 @ 12:05:51
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Lollo

Oh, sheat! jag visste inte hur hårt det tog på dig att jag blev sjuk läste nu och har fan lika mkt tårar i ögonen nu som jag hade den kvällen <333



puss älsk <333

2009-08-04 @ 02:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0