Jag själv.

Idag skulle jag gått på bio med min pojkvänn, hans syster och hennes kille. Men det blir inge. Så jag tänkte då att han och jag kunde göra något.. Nej det kan han ju inte, han skulle till sin syster i alla fall.. alltid när det ska hända något kul så blir det bara bajs av allt. 

Som jag skrev i ett inlägg förut så åkte jag till västerås och kollade på min storasysters hus, Verkligen gulligt, gammalt och stort så det är väldigt mycket att renovera (tur att hon har en mellan syster som ÄLSKAR sånt). Jag va först väldigt emot att hon skulle flytta så långt bort från mig. Men nu efter det blivit massa bajs av massa saker så hoppas jag att dem snart skriver på papprerna så kan jag åka dit efter den 10 augusti (då jag slutar jobba) så kan jag bo där ett bra tag med mina hundar och bara vara där och hjäpla till med huset. Området är jätte gulligt och mysigt så längtar tills jag kan åka dit och komma bort från allt!! 

Min psykolog har semester i 5 veckor, jag får gå till sommar vikarien om jag vill men de känns jobbigt att träffa en ny igen så jag håller ut. Visst de går inte så jätte bra direkt men jag försöker verkligen och det är huvudsaken. 

I dag har jag ätit:  Två talrikar med mjölk och lite flingor en macka och en liiten yoghurt.  

På tal om mig i hel het så påstårs det att jag har en omedveten deprition. Men ibörjan när dem började prata om det så kom det lixom inte in i mitt huvud, skyfflade undan dem meningarna. Men efter ett halvår - ett års tjatande så har jag börjat tänka mer och mer på det och nu är det som en lite gubbe i huvudet som säger "tänk på att dem säger att du är deprimerad" och poff så känner jag mig väldigt nere och kan börja gråta för vad som helst.
Då jag blir så irriterad på mig själv, 19 år och kan inte fungera - tänka, äta, prata, vara som en "normal" människa. Så slutar allt med att jag bara hatar allt med mig själv.

Några har frågat hur jag orkar leva så här, då  jag svarat i form om den personen alltid tänker efter och väljer hur den lever och har det.. Man har det som man har det lixom... Eller vad säger du/ni?


Nej nu ska jag vila, ska orka jobba i morgon med.


Puss Puss på er alla (:



Kommentarer
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

Kikar in och önskar dig en trevlig lördagskväll !

2009-07-18 @ 20:47:01
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

Ja Visst är det :P hoppas dagen varit

brA :P

2009-07-18 @ 23:41:51
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: det kanske är som självförsvar när man säger att man inte är djupt deprimerad, just för att man inte ska sjunka in ännu mer, så jag tycker det är fel när andra ska säga hur man är och känner, och tycka synd om en, om man ska hjälpa så ska man inte säga att man är svag, för deprimation är en ganska stor svaghet och jag tror absolut att du är starkare än så, för att före du kände efter så kände du så som du ska känna dig.

Om jag skulle tänka eftr hur jag mår skulle jag vara nere vv arje dag, lovar! Mitt liv är inte lätt och det är ingens, men man ska hålas uppe av det som är bra och sina styrkor att man lever, inte nere av det som är dåligt.



2009-07-20 @ 10:48:37
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0