En vecka - men skriv gärna :)

Nu ska jag och pojkvännen åka bort en vecka med några vänner.. Det kommer nog bli jätte skoj, men maten skrämmer mig. Min kille kan aceptera att jag äter yoghurt men även lite mat också, men värst är dem andra. När de ser att jag knappt äter något :s.

Jag va i centrum i dag med mamma och farfar, han ville bjuda på lunch.. Jag beställde vokade grönsaker. Åt kanske två uppskurna bitar av en paprka och lite ris.. Mer gick verkligen inte ner, stackars farfar :(. Btw så är han tvungen att sitta i rullstol i ca 2 veckor för att protesen gett han skavsår. (Han har ett amputerat ben, men ett helt med och så har han båda knäna kvar som gör det enklare att ha protes).. MEN

FOLK SOM SITTER I RULLSTOL ÄR VANLIGA MÄNNISKOR,  ÄVEN OM ETT BEN ELLER ARM ÄR KAPAT!!!  

Jag såg nog hur alla kollade ner på honom och verkligen stirrade... Eller så tittade folk bort för att de inte visste hur de skulle bete sig. Farfar sa hej till en liten pojke som komoch satte sig nära mig och han. "Tjenare grabben" sa farfar glatt. Pojken vart röd i ansiktet tittadebort och ett litet litet ynkligt "hej" klämde han fram. Tycker så synd om honom. Han hatar att behöva ha rullstolen just för att folk beter sig så konstigt. Jag har inte riktigt varit med han med den,förutom på sjukhuset och där är det ingetkonstigt. Men i dag... Nu förstår jag varför han hatar sin rullstol!

Ska det vara så här?? Han är inte cp eller något sånnt bara för att han sitter i den.  Men nu när jag drog honom i den så vet jag hur lite jag skulle vilja sitta där, och tänk de som måste göra det ständigt och leva med alla andra människors blickar och skumma rörelser.

Men nog om det nu.. Snart ska jag packa maten som vi köpt till ön och sen vid 6 tiden åker jag till pojken min. I morgon klockan åtta åker vi till Ön :D.

Puss Puss <33




Kommentarer
Postat av: emil & vendela

sv; jo det var mycket skönt faktiskt! Vad händer för dig i helgen då? :)

2009-07-03 @ 20:03:04
URL: http://emewen.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: är du glad för det? vad bra:D här är det bra.



Hoppas att det blir ändå kul med din pojkvän och vännerna.

Jag tycker det är tråkigt när folk kollar konstigt på en bara för att han sitter i rullstol, och även om man var cp så är man faktiskt en människa, inget att bli rädd för eller se ner på.

2009-07-05 @ 11:36:03
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Lollo

Hoppas du hardetbra där borta saknar dig som fan siss. Lilla farfar allt fuck händer honom :/

Sen har vi 3 hela veckor medans alla andra är i norrland och då är det syskon power inte en jävel ska störa våraveckor :D



Ses på söndag puss älsk <333

2009-07-05 @ 19:24:01
Postat av: Micaela

Hoppas du har det bra :)

2009-07-08 @ 17:48:04
URL: http://micaelaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0